a) Scurta prezentare
In aceasta reclama este vorba despre
despre un om care a fost normal dar tot cautand magazine unde pretul este cel
mai mic. Cand conducatorii spitalului vor sa il elibereze acesta este dus intai
la doctorul spitalului de nebuni si il intreaba niste intrebari. Acesta vede ca
s-a potolit cu preturile si le zice la personal ca pot sa ii dea drumul acasa.
Cand este dus
intr-o mica incapere unde trebuia sa isi ia toate lucrurile pe care le-a avut
in spital, el vede o doamna stand acolo
ca la un chiosc si vede mai multe cutii. Nu mai asteapta si incepe iar:
,,Doamna, cutia aceasta este de vanzare?”.
Oamenii vad ca acesta nu si-a revenit
si il duc inapoi unde a stat si pana acum.
b) Identificarea scopului si a produsului
Aceasta reclama vrea sa zica ca daca ai inebunit ca sa cauti un magazin
cu preturi mici, atunci poti
veni la Altex
unde iti este garantat cel mai mic pret, nu este
prezentat un produs anume.
c) Analiza reclamei
In reclama aceasta
este prezentat un nebun,un doctor si mai multe personaje care sunt personalul spitalului de
nebuni si inca cativa nebuni.
Eu cred ca imaginile de potrivesc cu ce vrea reclama sa zica. Reclama zice
,,Ai inebunit cautand preturi mici?” si
in imaginile reclamei este un om care a patit
exact ce zice reclama.
d) Este reclama o incercare de convingere? De ce?
Reclama este sigur o incercare de convingere pentru ca se si mentioneaza
in reclama:,,Vino la Altex”. Mesajul nu este ascuns si toata lumea poate
auzi ce incearca reclama sa convinga.
e) Aspecte pe care le-as
schimba la reclama
Eu as mai adauga la reclama cum
nebunul evadeaza de la spital si la recomandarea unui prieten, acesta viziteaza
Altex, locul cu cele mai mici preturi. Acesta isi cumpara un televizor si cand
merge acasa familia se teme sa nu le faca nimic, dar acesta a devenit normal
cand a gasit ceea ce a cautat.
1.
Atitudinea
proprie fata de publicitate
Mie nu imi plac toate reclamele.
De exemplu imi plac doar reclamele care sunt
amuzante, cum e reclama de mai sus.
Cand ma uit la un film fain
sau o emisiunea mi-as dori sa nu fie deloc reclame,
dar din pacate acestea sunt prea dese(pe unele posturi de televiziune).
Unele reclame au o mare
putere de convingere. De exemplu la ceva aliment:
Vezi reclama si a doua zi te duci si cumperi produsul respectiv pentru a vedea daca este la fel ca in reclama.
Efectul reclamelor este si
usor de controlat: Reclamele nu iti ordona sa mergi
sa cumperi produsul. Doar iti sugereaza si tu, din propria vointa de duci sa il cumperi. Deci daca vrei, si ai vointa, poti
sa nu cumperi un produs ce este prezentat
in reclama.
Eu zic ca ele sunt necesare
pentru a ne informa cu ce a mai aparut pe piata, ce preturi mai sunt si alte chestii utile. Fara reclame nu cred ca am fii asa informati cand am merge la cumparaturi si ar
trebui sa ne interesam la ce foloseste produsul
respectiv.
Deci in concluzie reclamele
sunt necesare si utile, unele sunt chiar si haioase,
dar sunt difuzate prea des, iar in unele se si exagereaza cam mult.
Comentarii
Trimiteți un comentariu