Realizaţi autoportretul temperamental argumentând prezenţa însuşirilor prin reacţii verbale, stări emoţionale, fapte
Temperamentul
unei persoane nu poate fi unul pur şi de aceea temperamentele se îmbină între
ele. Din caracterizările colegilor şi din ceea ce am citit, la mine predomină
temperamentul sangvinic dar şi celelalte îşi pun amprenta puţin asupra
temperamentului meu.
Deoarece
temperamentul meu este predominant sangvinic eu sunt un extrovertit şi am un
nivel scăzut de nervozitate, de cele mai multe ori şi în cele mai multe
împrejurări sunt calm, stăpân pe mine ( dacă cineva încearcă să mă inerveze nu
reuşeşte ), greu influenţabil ( dacă am hotărât ceva nu mă las influenţat –
doar de fete câteodată ).
Extravertiţii
sunt orientaţi pe prezent şi pe viitor ( de aceea nu mă prea interesează
istoria şi cam tot ceea ce s-a petrecut în prezent ). Extravertiţii se
adaptează uşor ( când sunt cu un prieten şi sunt într-un loc complet necunoscut
mă adaptez repede şi îmi fac repede prieteni/prietene noi ).
De
la sangvinic am preluat ceva aptitudini
de conducere ( de cele mai multe ori când sunt cu prietenii într-un loc
necunoscut, în pădure, încerc să fiu eu cel care propune “haideţi să… “ şi chiar comandă lucrurile ) şi spiritul de grup ( nu-mi place să stau singur şi chiar dacă sunt
singur dar sunt persoane în jurul meu reuşesc să mă integrez în grupul lor ;
când aflu că se organizează o excursie nu mă decid să merg decât atunci când
ştiu sigur că o parte din prieteni/colegi merg şi ei ), sunt sociabil, vorbăreţ ( dacă prind un subiect de care sunt interesat, vorbesc cu
toate persoanele din jurul meu; nu îmi place să bat câmpii ), săritor ( când un prieten/coleg are
nevoie de ajutorul meu las totul deoparte şi încerc să-l ajut sau când un
străin are nevoie de ajutor eu încerc să-l ajut ), hazliu ( spun bancuri şi reuşesc de cele mai multe să-i fac pe
prieteni/colegi să râdă ).
De
la coleric am preluat doar faptul că sunt optimist ( tot timpul înainte de o lucrare importantă – teză, test
– îmi spun că nu se poate să nu ştiu, să nu fac ceva ) şi faptul că sunt activ ( la ore, acolo unde sunt
interesat, sunt foarte activ, pun multe întrebări; nu-mi place să pierd timpul
stând degeaba).
Comentarii
Trimiteți un comentariu